גוף בפעולה
על האתרספריההעקרונותמה בתפריטקר בחרמוןעל גלגליםמתוק, מתוקחם בנגב
 
כותרת

 

רגע חושבים

משימה 1
משימה 2
משימה 3
משימה 4
משימה 5
משימה 6
העובד והנחש

שלב ראשון:
לפניכם דוגמה להמחשת הומאוסטזיס.
קראו את הדוגמה, דונו בה, וענו על השאלות.

נחש עןבדים

עובד נכנס למקרר; יחד אתו (וללא ידיעתו) זחל פנימה גם נחש.
במקרר שררה טמפרטורה של 5°C - והם שהו בפנים זמן קצר (דקות בודדות).
  • שרטטו גרף המציג את טמפרטורת הגוף של העובד ושל הנחש שעה לפני הכניסה למקרר, בזמן השהייה במקרר ושלוש שעות אחרי היציאה מהמקרר.
  • פרטו אילו תהליכים בגוף קשורים / מושפעים משינוי בטמפרטורה החיצונית.
  • האם בנסיבות כאלו יש סכנה (לעובד או לנחש או לעובד מהנחש) ומדוע ? מה ניתן לעשות (מה אפשרויות התיקון של הגוף)?

שלב שני:
קראו את המאפיינים השונים להומאוסטזיס:
דינמיות | סדר ומורכבות דורש הספקת אנרגיה | התהליכים ההומאוסטטיים אינם אקראיים | אינטגרטיביות | יעילות | בקרה ויסות ותיאום | הומאוסטזיס ואבולוציה
ובחרו את המאפיינים המתאימים לדעתכם לדוגמא שלכם.

הסבירו כיצד בא לידי ביטוי המאפיין שבחרתם בדוגמה שלכם.


חזרה

חם בנגב | מתוק, מתוק | על גלגלים | קר בחרמון | מה בתפריט | העקרונות | ספריה | על האתר | לדף הראשי

כל הזכויות שמורות © משרד החינוך התרבות והספורט

האתר נבנה בידי סנונית
הומאוסטזיס בגוף האדם